Temperatūra katru dienu pazeminās, un mēs jau varējām izbaudīt pirmo sniegputeni. Mēs esam pieraduši sagatavot transportlīdzekļus ziemai, nomainot riepas, uzpildot tajos ziemas degvielu un darot visu pārējo, lai tie būtu droši ziemā. Tomēr var gadīties pārsteigums, ka arī piekabi ir saprātīgi sagatavot ziemai. Mēs sniegsim 6 padomus par drošu piekabes lietošanu ziemas sezonā.
1. Riepas, riepas, riepas
Lai gan likums neprasa ziemas riepas vieglajām piekabēm, mūsuprāt, to izmantošana tomēr ir ieteicama, ja plānojat vilkt piekabi ziemā. Slidenos apstākļos vieglajām piekabēm ir tendence slīdēt. Tas parasti notiek, kad negaidīti ir uznākuši slideni laikapstākļi, un, ja jūs veiksiet strauju pagriezienu, piekabe pēkšņi var sākt slīdēt uz vienu un otru pusi. Šī iemesla dēļ mēs iesakām ziemā uzlikt radžotas riepas arī O1 kategorijas piekabēm, lai nodrošinātu noturību pret slīdēšanu.
O2 kategorijas piekabēm ziemas riepas jāliek obligāti, tāpat kā vieglajam automobilim. Tas nozīmē, ka no 1. decembra līdz 1. martam O2 kategorijas piekabēm jābūt ziemas riepām. Turklāt piekabei ir jāizmanto tāda paša veida riepas kā velkošajam transportlīdzeklim. Citiem vārdiem sakot, ja jūsu automašīnai ir radžotas riepas, tām jābūt arī uz O2 kategorijas piekabes.
Turklāt ir svarīgi pievērst uzmanību pareizam riepu spiedienam. Riepas sānu malas marķējums parāda ražotāja ieteikto spiedienu riepās zemā temperatūrā. Vairāk par spiedienu riepās lasiet piekabes apkopes rokasgrāmatā.
2. Piekabes bremžu pārbaude
Piekabēm ar bremzēm ieteicams pirms ziemas pārbaudīt bremžu sistēmas. Pārliecinieties, ka bremžu kluči nav oksidēti līdz trumulim, troses brīvi kustas un piedziņas galvas inerces bremze darbojas pareizi. Pretējā gadījumā slidenos apstākļos braukšana ar augstas kravnesības piekabi ir ārkārtīgi bīstama jums un jūsu līdzbraucējiem.
3. Piekabe un apkope
Latvijas ziema nav iecietīga pret automašīnām un piekabēm uz ceļa. Ceļu sāls un ķimikālijas ir labākie rūsēšanas veicinātāji. Visas Brentex piekabes ir karsti cinkotas, kas padara tās izturīgas pret laikapstākļiem un rūsu. Tomēr piekabē ir vairākas detaļas, kas jāsargā no sāls. Pirms ziemas sezonas ieteicams notīrīt visas elektrības kontaktdakšas (ugunsdrošības kontaktdakšu starp automašīnu un piekabi, aizmugurējās gaismas kontaktdakšas utt.) un apsmidzināt spailes ar silikonu vai universālu eļļu, lai atvairītu mitrumu. Vecākām piekabēm ieteicams vēlreiz pārbaudīt rāmi un ar cinka aerosolu nosegt vietas, kur fizisku bojājumu dēļ cinka slānis ir pazudis. Mēs iesakām ieeļļot arī visas citas kustīgās daļas, piemēram, vilkmes bloķētāju, pārnēsājamās slēdzenes utt. NB! Neaizmirstiet ziemā regulāri mazgāt piekabi!
4. Regulē ātrumu pats!
Lai gan kruīza kontrole tagad ir standarts katrai jaunai automašīnai, mēs neiesakām to izmantot, velkot piekabi pa ziemas ceļiem. Paļaujoties uz automašīnas ātruma kontroles sistēmu, tu mazāk iesaistīsies braucienā, tādējādi bīstamās situācijās reaģēsi lēnāk. Otrkārt, kruīza kontrole neņem vērā ceļa apstākļus un var mainīt pārnesumu nepareizā brīdī, tādējādi izjaucot līdzsvaru.
5. Notīriet sniegu no piekabes
Ziemā, kad ceļi pārsvarā ir sniegoti vai dubļaini, ir lietderīgi izmantot piekabi ar vāku vai pārklāju, lai transportējamās preces būtu tīras un sausas. Ja piekabe ilgu laiku stāvējusi dārza stūrī sniegotā ziemā un ir aprakta zem sniega cepures, ir ļoti svarīgi to nostumt no plastmasas pārsega. Pirms brauciena sākšanas notīriet piekabi ar suku.
6. Kravu novietot un nostiprināt kārtīgi
Drošai preču pārvadāšanai ir ārkārtīgi svarīgi, lai krava būtu pareizi novietota un nostiprināta. Pārliecinieties, ka piekabē ievietotās kravas svars kravas kastē ir vienmērīgi sadalīts. Mazā un smagā krava jānovieto piekabes ass priekšpusē, taču ir svarīgi nepārslogot sakabi. Pamatojoties uz pieredzi, mēs varam teikt, ka vidējā slodze uz sakabi ir no 40 līdz 70 kg vienam automobiļa ražotājam. Lai veiktu pārbaudi, mēģiniet pacelt piekrautās piekabes jūgstieni uz augšu no sakabes galvas. Jums vajadzētu spēt to izdarīt bez pārāk lielas piepūles.