Piekabes apkope – kad un kāpēc?

Lai nodrošinātu labu piekabes tehnisko stāvokli, piekabe ir rūpīgi jākopj un jāievēro ražotāja norādījumi. Pirmo apkopi ir ieteicams veikt pēc pirmajiem 5000 km, lai pārbaudītu riteņu skrūves, drošības trosi, dīseles stiprinājuma skrūves. Piekabēm ar bremzēm noteikti jāpārbauda arī bremžu sistēma.  Tas jādara, lai pārliecinātos, vai ar vibrāciju nav bojāti piekabes svarīgie mezgli. Tas ir gan jūsu, gan jūsu līdzbraucēju interesēs.

Visām Brentex piekabēm ir spēcīgs metināts rāmis, kam ir ievērojami ilgāks kalpošanas laiks nekā piekabēm ar kniežu savienojumu. Piekabes ar metināto rāmi ir ievērojami izturīgākas pret pārslodzi un braukšanu sliktos ceļa apstākļos. Neraugoties uz to, piekabe sastāv no daudzām citām dažādām sastāvdaļām, kuras mēs iesakām pārbaudīt katru gadu vai ik pēc 10 000 km.

Drošības nolūkos ir jāpārbauda visi riteņi un dīseles stiprinājuma skrūves. Ir jāpārbauda riepu protektors un spiediens, kā arī visas balstiekārtas stāvoklis. Piekabes asis ir izgatavotas kā neregulējamas. Ja riepas nodilst nepamatoti ātri, ir jāpārbauda asis.

Viss, kas kustas, arī nodilst, tādēļ reizi gadā vēl ir jāpārbauda rumbu gultņu stāvoklis. Vairums piekabes ir aprīkotas ar gultņiem, kam nav nepieciešama tehniskā apkope, kas nozīmē, ka tie nav jāeļļo atsevišķi, jo tie ir iepriekš ieeļļoti rūpnīcā. Ja gultnis ir nodilis vai sabojāts, tas ir jānomaina. Mēs iesakām nomainīt abu riteņu gultņus uz vienas ass vienlaikus. Līdzīgi kā auto, reizi gadā ir jāpārbauda arī bremžu sistēma. Papildus bremžu pārbaudei ir jāpārbauda viss ritošās daļas kustīgums, un nepieciešamības gadījumā tā jāieeļļo. Protams, ir jāpārbauda arī bremžu loku pārsega materiāla biezums un jānomaina pārmērīgi nodilušie bremžu loki.

Papildus ikgadējai apskatei ir vēl daudz citu būtisku mezglu, kas tiek apskatīti apkopes gaitā. Piemēram, elektrosistēma, drošības iekārtas, sakabes ierīce, apakšējais saplāksnis, vinča un daudz kas cits. Pieredzējis meistars ar piekabes apkopi tiks galā arī mājas apstākļos.